A Tesla szerint erkölcsi kötelességük tovább fejleszteni az önvezető rendszerüket

Az elmúlt hét évben legalább nyolc baleset volt köszönhető annak, hogy az Autopilot olyan helyzetben aktiválódott, amikor nem lett volna neki szabad.

A Tesla szerint erkölcsi kötelességük tovább fejleszteni az önvezető rendszerüket

Az Autopilot önvezető rendszer életeket mentett meg és baleseteket előzött meg, közölte a Tesla amerikai elektromos autógyártó cég, hozzátéve, hogy erkölcsi kötelességük tovább fejleszteni az önvezető funkciót.

A Washington Post vizsgálata szerint 2016 és 2023 között legalább nyolc baleset volt köszönhető annak, hogy az Autopilot olyan helyzetben aktiválódott, amikor nem lett volna neki szabad. A lap azt is írta, hogy a Tesla kevés lépést tett azért, hogy földrajzilag korlátozza a funkció használatát, annak ellenére, hogy a technikai lehetőségei adottak rá.

A Tesla szerint a Post azt akarja sugallni, hogy az egész rendszer rossz, miközben néhány egyedi esetről van szó, ahol a sofőrök helytelenül használták a rendszert. Azt is írták, a jármű irányításáért mindig a sofőrök a felelősek, és erről a felelősségről értesítik is őket.

Múlt héten megszólalt a volt Tesla-alkalmazott, Lukasz Krupski, aki még májusban szivárogtatott ki egy nagyobb, 100 gigabájt méretű adatcsomagot az elektromos autógyártó cég belsős anyagaiból. A BBC-nek azt mondta, at önvezető funkcióval rendelkező modellek esetében a cég bizonyos alapvető előírásokat nem tart be, és sem a szoftver, sem a hardver nem biztonságos.„Ez mindannyiunkat érint. Közúti kísérletek alanyai vagyunk. Akkor is, ha nincs Teslánk. A gyerekeink is, akik az utcán járnak-kelnek.”Az amerikai igazságügy és autópálya-felügyelet is vizsgálatokat folytat a Teslánál az autópilóta funkcióval kapcsolatos aggályok miatt. Februárban 362 ezer Tesla-modellt hívtak vissza egy kormányzati hatáskörben indított vizsgálat után. Májusban több mint 1 millió autót volt kénytelen visszahívni cég a kínai piacról, biztonsági kockázatokra hivatkozva. (Reuters)