Az ablakát repülés közben elveszítő gépről már napokkal korábban tudni lehetett, hogy baj van vele
A légitársaság le is vette a víz fölötti, hosszú távú járatokról, hogy „nagyon gyorsan vissza tudjon térni egy repülőtérre”, ha baj lenne.
Már napokkal a pénteki baleset előtt figyelmeztették az Alaskan Airlinest, hogy problémák vannak azzal a Boeing 737-es géppel, amelyből repülés közben kiszakadt a törzs egy része egy ablakkal együtt, írja a BBC. A Boeing 737 Max 9 típusú repülőgép 35 perccel a Kaliforniába tartó járat felszállása után így kénytelen volt visszatérni Portlandbe, ahol szerencsésen landolt, a fedélzetén lévő utasok és személyzet, összesen 177 ember épségben megúszta az esetet.
A baleset után vizsgálat indult, közel kétszáz gép ellenőrzése kezdődött meg. A BBC szerint az eljárás során az már kiderült, hogy a gép hibáját korábban jelezték a légitársaságnak. Az eddigi eredmények szerint a pilóták túlnyomásról figyelmeztető lámpákat jelentettek a Max 9-es három korábbi járatán.
Az Alaska Airlines ezután korlátozást is elrendelt, de nem azt, hogy a gépnek földön kell maradnia, csak azt, hogy hosszú távú és víz fölötti járatokon nem repülhet, hogy „nagyon gyorsan vissza tudjon térni egy repülőtérre”, ha a figyelmeztetések megismétlődnek. Ezzel együtt az nem biztos, hogy van kapcsolat a figyelmeztetésekhez vezető problémák és a pénteki baleset között.
Az amerikai Szövetségi Légiközlekedési Hivatal azt is közölte, hogy a gépről levált egyik hiányzó részt megtalálták egy Bob néven említett tanár hátsó udvarában. A pilótafülke hangrögzítőjét viszont nem tudják visszahallgatni, mert azt a hatályos előírások szerint két óra elteltével törölték – a Hivatal ennek apropóján szeretné ezt a várakozási időt huszonöt órára növelni.