Az ablakát repülés közben elveszítő gépről már napokkal korábban tudni lehetett, hogy baj van vele

A légitársaság le is vette a víz fölötti, hosszú távú járatokról, hogy „nagyon gyorsan vissza tudjon térni egy repülőtérre”, ha baj lenne.

Az ablakát repülés közben elveszítő gépről már napokkal korábban tudni lehetett, hogy baj van vele

Már napokkal a pénteki baleset előtt figyelmeztették az Alaskan Airlinest, hogy problémák vannak azzal a Boeing 737-es géppel, amelyből repülés közben kiszakadt a törzs egy része egy ablakkal együtt, írja a BBC. A Boeing 737 Max 9 típusú repülőgép 35 perccel a Kaliforniába tartó járat felszállása után így kénytelen volt visszatérni Portlandbe, ahol szerencsésen landolt, a fedélzetén lévő utasok és személyzet, összesen 177 ember épségben megúszta az esetet.

A baleset után vizsgálat indult, közel kétszáz gép ellenőrzése kezdődött meg. A BBC szerint az eljárás során az már kiderült, hogy a gép hibáját korábban jelezték a légitársaságnak. Az eddigi eredmények szerint a pilóták túlnyomásról figyelmeztető lámpákat jelentettek a Max 9-es három korábbi járatán.

Az Alaska Airlines ezután korlátozást is elrendelt, de nem azt, hogy a gépnek földön kell maradnia, csak azt, hogy hosszú távú és víz fölötti járatokon nem repülhet, hogy „nagyon gyorsan vissza tudjon térni egy repülőtérre”, ha a figyelmeztetések megismétlődnek. Ezzel együtt az nem biztos, hogy van kapcsolat a figyelmeztetésekhez vezető problémák és a pénteki baleset között.

Az amerikai Szövetségi Légiközlekedési Hivatal azt is közölte, hogy a gépről levált egyik hiányzó részt megtalálták egy Bob néven említett tanár hátsó udvarában. A pilótafülke hangrögzítőjét viszont nem tudják visszahallgatni, mert azt a hatályos előírások szerint két óra elteltével törölték – a Hivatal ennek apropóján szeretné ezt a várakozási időt huszonöt órára növelni.