Babaápolás és pelenka vásárlás terén egyre népszerűbb az online vásárlás

Immár 160 ezer kisgyerekes háztartás online is vásárol babaápolási terméket és pelenkát. Babaápolással kapcsolatos, előzetes tájékozódás terén pedig már minden … The post Babaápolás és pelenka vásárlás terén egyre népszerűbb az online vásárlás appeared first on csaladilap.hu.

Babaápolás és pelenka vásárlás terén egyre népszerűbb az online vásárlás

Immár 160 ezer kisgyerekes háztartás online is vásárol babaápolási terméket és pelenkát. Babaápolással kapcsolatos, előzetes tájékozódás terén pedig már minden 4. vásárló a webáruházaktól vár segítséget. A legismertebb online kereskedők listáját babaápolás terén a Pelenka.hu vezeti – derül ki a GKID és a Pelenka.hu közös kutatásából, melyet 6521 fős, internetezőkre és online vásárlókra reprezentatív válaszadói mintán készítettek.

A KSH statisztikái szerint Magyarországon a 3 év alatti gyerekek száma meghaladja a 370 ezer főt. Közülük a GKID és a Pelenka.hu friss kutatása alapján mintegy 180 ezer olyan családban él, ahol a szülők rendszeresen vásárolnak online is. Ez háztartás méretre vetítve kb. 160 ezer kisgyerekes háztartásnak felel meg, körükben pedig a babaápolással kapcsolatos online beszerzések is egyre népszerűbbek.

A GKID mérései szerint az FMCG termékek (élelmiszerek, háztartási és drogéria cikkek) online piaca 2023-ban már elérte a 195-200 milliárdos szintet. A terület sajátossága ugyanakkor, hogy az online csatorna súlya mindössze alig 2% a teljes forgalomból, mivel a vásárlók számára a beszerzés gyakorisága és az elérhető, közelben lévő boltok száma miatt sokszor egyszerűbb és gyorsabb alternatíva beugrani egy útba eső boltba. Ez alól a drogéria cikkek, különösen a babaápolási termékek jelentenek egyre inkább kivételt.

„A kisgyermekes vásárlók babaápolási terméket, pelenkát ugyan még elsősorban személyesen vásárolnak – jellemzően drogériákban – azonban a termékek beszerzése az online térben is már csaknem ugyanennyire népszerű (54% vs. 46%). Ilyen magas online súllyal egyetlen más FMCG termékkör se rendelkezik” – összegzi a piaci folyamatokat Cserjés-Kopándi Ildikó a kutatást készítő GKID partnere.

„Az online és offline beszerzési csatornák vegyes használata mára teljesen általános lett a babaápolási termékkörben, miközben a vásárlására kizárólag hagyományos, bolti csatornákat használók aránya már bőven 10% alá került” – folytatja az összegzést GKID partnere.

Érdekesség, hogy várandós anyukák, valamint a legkisebb, 1 év alatti gyermeket nevelő vásárlók körében már át is vette a vezetést az online beszerzési csatorna a maga 51%-os arányával.

„Az 1 év alatti gyermeket nevelő családok esetében felértékelődik az online vásárlás nyújtotta kényelem és kiszámíthatóság, a széles választék, az extra nagy kiszerelések elérhetősége, valamint a gyorsaság. A vásárlási forrásokban zajló trendforduló a Pelenka.hu vásárlók körében még szemléletesebb, vásárlóink körében már 87% számára az online csatorna az elsődleges beszerzési forrása a babaápolási termékeknek” – foglalja össze az online vásárlás melletti előnyöket Csereklei Zoltán, a Pelenka.hu alapítója.

Már a tájékozódás kapcsán is fontos szerepe van a webáruházaknak

Az anyukák babaápolással kapcsolatos, előzetes tájékozódási forrásai között is élen vannak az online felületek, és minden negyedik anyuka már kifejezetten a webáruházakat használja erre a célra. „Leginkább hasznos tanácsokat, tippeket, termékismertetőket és korábbi vásárlók véleményét keresik, de népszerű tájékozódási pontok a videók, blogcikkek és szakértők válaszait összegző rovatok is” – sorolja a webáruházaktól elvárt, tartalomhoz köthető igényeket Cserjés-Kopándi Ildikó.

 A legismertebb babaápolási webáruház a Pelenka.hu

A 3 év alatti gyermeket nevelő online vásárlók körében a GKID mérései szerint a babaápolási termékek piacán a legismertebb online áruházak listáját immár a Pelenka.hu vezeti (22,7%-os ismertségi értékkel), megelőzve a két legnagyobb drogéria láncot (a Rossmann 20,5%-on míg a dm 19,6%-on áll).

A Pelenka.hu forgalom tekintetében is felveszi a versenyt a legnagyobb online FMCG szereplőkkel. A GKID és a Mastercard tavaly májusban publikált eTOPLISTA rangsora alapján a 6. legnagyobb webáruház volt a magyar online FMCG mezőnyön belül, a legnagyobb 100%-ban magyar tulajdonú cégként. Az eTOPLISTA rangsorban nevesített, mintegy 29 e-kereskedő közül 2022-ben a Pelenka.hu nevéhez volt köthető a legnagyobb (105%-os) éves növekedési ütem is.

Csereklei Zoltán hozzátette, a 2023-as évük is eredményes volt, az áruház forgalma további 25% felett bővült, elérve a közel 5 milliárdos forgalmat.

Forrás: A kutatást az online is vásárló internetezők körében készítette a GKID 2023 decemberében. A minta mérete 6521 fős és reprezentatív a sokaságra nem, kor valamint a lakóhely településtípusa szerint.

The post Babaápolás és pelenka vásárlás terén egyre népszerűbb az online vásárlás appeared first on csaladilap.hu.