Forgalomba álltak az első Pullman-féle vasúti hálókocsik a Chicago-környéki vonalakon. (165 éve)

Hiába volt praktikus George M. Pullman hálókocsi-ötlete, sokat kellett küzdenie elfogadtatásáért. Először 1858-ban a chicagoi vasút vagonjaiba készített lehajtható felső ágyakat. Az utasok szerették az újfajta komfortot, ám a vasúttársaságok nem vállalták be a többletköltségeket. De Pullman nem adta fel, és 4 év múlva elkészült a Pioneer. Ez még kényelmesebb volt mint elődje, azonban magassága és szélessége nem passzolt a meglévő peronokhoz és hidakhoz. Az utasok nyomására végül a szükséges vált [...]

Forgalomba álltak az első Pullman-féle vasúti hálókocsik a Chicago-környéki vonalakon. (165 éve)
Hiába volt praktikus George M. Pullman hálókocsi-ötlete, sokat kellett küzdenie elfogadtatásáért. Először 1858-ban a chicagoi vasút vagonjaiba készített lehajtható felső ágyakat. Az utasok szerették az újfajta komfortot, ám a vasúttársaságok nem vállalták be a többletköltségeket. De Pullman nem adta fel, és 4 év múlva elkészült a Pioneer. Ez még kényelmesebb volt mint elődje, azonban magassága és szélessége nem passzolt a meglévő peronokhoz és hidakhoz. Az utasok nyomására végül a szükséges változtatások után Amerika minden vasútvonalán járt hálókocsi. Cége később kifejlesztette még az összevont háló-étkezőkocsikat, a külön étkezőkocsikat, és a vagonok közti átjárást biztosító kocsikat. Pullman hozta létre az első, saját templommal, iskolával, kórházzal is rendelkező iparvárost munkásai számára, mégis itt törtek ki a legvadabb sztrájkok a gazdasági válság idején. A harcok az egykor dúsgazdag gyáros vagyonát és életkedvét is leapasztották, 66 éves korában boldogtalan emberként halt meg.