Győri Audi: közeleg az elektromos fordulat, de akkugyárat nem terveznek

Harminc éves a 12 ezer embert foglalkoztató gyár, ahol a TT Coupéról a Cupra Terramar gyártására állnak át, amit sokkal nagyobb szériában készítenek majd. Alfons Dintner, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke a Telexnek azt mondta: a német konszernen belül 2026-tól kezdenek átállni kizárólag elektromos autók gyártására, de még az évtized végén is lehet kereslet a belső égésű motorokra.

Győri Audi: közeleg az elektromos fordulat, de akkugyárat nem terveznek
Harminc év alatt a győri Audi a világ legnagyobb motorgyártó üzemévé és az Audi konszern legnagyobb külföldi járműgyártó leányvállalatává vált. Öt éven belül viszont fordulóponthoz érkezhet: a kérdés az, hogy a belső égésű motorokat pótolni tudják-e az elektromos meghajtásokkal. Alfons Dintner, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke a Telexnek azt mondta: a magyar gyárban a TT Coupéról a Cupra Terramar gyártására állnak át, a termelés akár az évi 200 ezres darabszámot is meghaladhatja. És 2026-tól kezdenek ugyan átállni teljesen az elektromos üzemű új autók gyártására, az évtized végéig még így is szükség lehet hagyományos motorokra. Dintner szerint a 2023-as bérmegállapodás rontja a gyár versenyhelyzetét, erre pedig rátesz a magas magyarországi infláció.