Ha te is szoktál interneten vásárolni készülj fel, minden pénzed elveszítheted
Az elmúlt évben jelentősen megnőtt a vásárlók aggálya adatbiztonságuk kapcsán, ami komoly kihívások elé állítja a kereskedőket. Az EY friss kutatása szerint a fogyasztók 61%-a attól tart, hogy személyazonosságukat ellophatják, míg 54%-uk fél attól, hogy a cégek, amelyekkel megosztják adataikat, kibertámadás áldozatává válhatnak. Zala Mihály, az EY Magyarország kibervédelmi üzletágának vezetője kiemeli, hogy minden […] The post Ha te is szoktál interneten vásárolni készülj fel, minden pénzed elveszítheted appeared first on Tudasfaja.com.
Az elmúlt évben jelentősen megnőtt a vásárlók aggálya adatbiztonságuk kapcsán, ami komoly kihívások elé állítja a kereskedőket.
Az EY friss kutatása szerint a fogyasztók 61%-a attól tart, hogy személyazonosságukat ellophatják, míg 54%-uk fél attól, hogy a cégek, amelyekkel megosztják adataikat, kibertámadás áldozatává válhatnak.
Zala Mihály, az EY Magyarország kibervédelmi üzletágának vezetője kiemeli, hogy minden cégvezetőnek prioritásként kell kezelnie a szervezete információbiztonságának megerősítését.
Az Európai Unió NIS2 irányelve különösen az 50 főnél több alkalmazottat foglalkoztató digitális szolgáltatókat ösztönzi konkrét kibervédelmi intézkedések bevezetésére.
„Minden cégvezető prioritási listájának az élén kell, hogy álljon, hogy megerősítse szervezete információbiztonságát. Ez a saját, jól felfogott érdeke.
Erre ráadásul most az Európai Unió úgynevezett NIS2 irányelve is ösztönzi többek között az 50 fő munkavállalói létszám feletti digitális szolgáltatókat. Konkrét intézkedéseket kell tenniük kibervédelmi szintjük növelése érdekében” – hangsúlyozta Zala Mihály.
Az EY kutatása szerint a vásárlók jelentős része örülne, ha megszabadulhatna a weboldalak adatgyűjtő sütijeitől. A fogyasztók szerint a személyes adatok online pénztárnál történő megadása (36%), a felhasználók mozgását nyomon követő honlapok (30%) és a személyre szabott hirdetések (22%) nagyban rontják a vásárlói élményt.
Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője, kiemelte, hogy a minőségi adat kulcsfontosságú a megfelelő célcsoportok eléréséhez releváns üzenetekkel és ajánlatokkal. Ugyanakkor a vásárlók egyre tudatosabbak, és nem osztják meg szívesen személyes adataikat, ha nem érzik biztonságban azokat.
„A minőségi adat kulcsfontosságú ahhoz, hogy a megfelelő célcsoportokat releváns üzenetekkel és ajánlatokkal érjék el a vállalatok. Azt azonban egy vezető sem felejtheti el, hogy a vásárlók egyre tudatosabbak, és automatikusan már nem sokan fogják megosztani a személyes adataikat.
Kritikusan fontos, hogy a vállalatok tudatosan edukálják és informálják mind a vevőiket, mind a belső dolgozóikat arra, hogy mit és miért tesznek az információkkal, hogyan védik azokat.
Aki ugyanis ezt elhalasztja és képtelen lesz az ügyfelei igényeit kielégíteni, az villámgyorsan le fog maradni a kiélezett kereskedelmi versenyben” – hangsúlyozta Palincsár László.
Az emberek félelmei nem alaptalanok, mivel a hivatalos adatok is azt mutatják, hogy Magyarországon sok lopás és csalás történik, főként az online térben. Az adatok biztonságának fontosságát jelzi, hogy az Erste Bank nemrég személyre szabott átutalási limiteket vezetett be ügyfelei számára az egyéni költési szokásokhoz igazítva.
A kereskedőknek most még nagyobb hangsúlyt kell fektetniük az adatbiztonságra, ha meg akarják tartani ügyfeleik bizalmát. Az adatgyűjtési módszerek átláthatósága, a felhasználói élmény javítása és az adatvédelmi intézkedések szigorítása elengedhetetlen ahhoz, hogy lépést tartsanak a piaci versenyben és megvédjék vásárlóikat az adatlopástól.
A jövőben a cégeknek továbbra is kiemelten kell kezelniük az adatbiztonságot, hogy megfeleljenek a növekvő fogyasztói elvárásoknak és az új szabályozásoknak. Csak így biztosíthatják, hogy az ügyfelek továbbra is bízzanak bennük és szívesen osszák meg velük személyes adataikat.
The post Ha te is szoktál interneten vásárolni készülj fel, minden pénzed elveszítheted appeared first on Tudasfaja.com.