Megkezdték a budai alagút építését, melynek pontos helyét gróf Széchenyi István javasolta. (172 éve)

Elsőként 1837-ben Novák Dániel mérnök javasolta Pest és Buda alagúttal való összekötését, az ő alagútja a Duna alatt ment volna, a londoni Temze alagút mintájára. Az alagút megépítése fontos volt a Lánchídon keresztül zajló forgalom szempontjából, Széchenyi javasolta megépítését a mai helyen. A híd terveinek elkészítésével Széchenyi István és Andrássy György Londonban William Tierney Clark angol mérnököt bízták meg 1838-ban. A terveket William Clark készítette, Novák ötleteit is felhasználv [...]

Megkezdték a budai alagút építését, melynek pontos helyét gróf Széchenyi István javasolta. (172 éve)
Elsőként 1837-ben Novák Dániel mérnök javasolta Pest és Buda alagúttal való összekötését, az ő alagútja a Duna alatt ment volna, a londoni Temze alagút mintájára. Az alagút megépítése fontos volt a Lánchídon keresztül zajló forgalom szempontjából, Széchenyi javasolta megépítését a mai helyen. A híd terveinek elkészítésével Széchenyi István és Andrássy György Londonban William Tierney Clark angol mérnököt bízták meg 1838-ban. A terveket William Clark készítette, Novák ötleteit is felhasználva. Az 1848-as forradalom majd szabadságharc miatt az építkezés csak 1853-ban kezdődött meg az Edinburgban született Clark Ádám vezetésével, a tervezővel csak névrokonok voltak. 1857-ben adták át a forgalomnak. Keleti kapuzata eklektikusan klasszicizáló stílusban épült. Nyugati kapuja a háború alatt elpusztult, ezt 1949-ben újraépítették. Megnyitásától 1918-ig használatáért díjat kellett fizetni az áthaladóknak.