Az agrárminiszter szerint rendben van, hogy a Nébih Facebook posztban válaszol az újságírói megkeresésekre

Vadai Ágnes országgyűlési képviselő a sajtómegkeresésre Facebook posztban válaszoló Nébihről kérdezte az agrárminisztert az Átlátszó cikke nyomán. The post Az agrárminiszter szerint rendben van, hogy a Nébih Facebook posztban válaszol az újságírói megkeresésekre first appeared on atlatszo.hu.

Az agrárminiszter szerint rendben van, hogy a Nébih Facebook posztban válaszol az újságírói megkeresésekre

Augusztus 1-jén írtuk meg, hogy a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnak (Nébih) küldött sajtómegkeresésünkre egy Facebook posztban kaptunk választ, az Átlátszó nevének említése nélkül. A sajtónak fenntartott elérhetőségen többek között arról érdeklődtünk, hogy érkezett-e panasz az elmúlt egy évben az óvodai közétkeztetéssel kapcsolatban. Most Vadai Ágnes országgyűlési képviselő cikkünkre hivatkozva írásbeli kérdéssel fordult Dr. Nagy István agrárminiszterhez, hogy megtudja, a Nébih miért Facebook posztban kommunikál a sajtóval az erre a célra fenntartott hivatalos csatorna helyett. Az agrárminiszter válaszában amellett érvelt, hogy a Nébih magas elérést produkáló Facebook oldala hivatalos kommunikációs csatorna, így az újságírók informálására is alkalmas.

A tanévkezdés előtt szerettük volna felmérni az óvodákban a közétkeztetés állapotát, ezért megkerestük többek között a Nébih-et, hogy az elmúlt egy évben érkezett-e hozzájuk panasz vagy bejelentés a témában, valamint, hogy a Nébih munkatársai hogyan vesznek részt a közétkeztetési szabályok betartatásában. A sajtómegkeresésre hivatalos úton nem kaptunk visszajelzést, a Nébih azonban nem sokkal később úgy döntött, hogy Facebook posztban fejti ki álláspontját az óvodai közétkeztetésről.

A kérdés azért is lényeges, mert – ahogyan a Nébih honlapján is olvasható – Magyarországon csaknem 10 ezer főző- és tálalókonyhán naponta másfél-kétmillió ember étkezik.

Korábban az OGYÉI Élelmezés-és Táplálkozástudományi Főigazgatóság több felmérést is készített az iskolai menzákkal kapcsolatban, ám arra a kérdésünkre, hogy van-e friss felmérésük, információjuk az óvodai közétkeztetés jelenlegi állapotáról, nemleges választ adtak.

A közétkeztetés összetett és többszereplős szolgáltatás. Fogyasztóként részt vesznek benne például az óvodások, az általános iskolai tanulók, a szociális otthonok lakói, valamint a munkahelyi étkeztetésben részesülők is. Számos fogyasztó érdekeit kell tehát kiszolgálni, és ez nem egyszerű feladat. Nagyon szigorú táplálkozás-egészségügyi előírások vonatkoznak ugyanis a közétkeztetésre, amelyek betartatása a Kormányhivatalok és a Nébih hatáskörébe tartozik. Fogyasztóként panasszal is hozzájuk lehet fordulni.

A Telex korábban számos szülői panaszt gyűjtött be, és egy cikksorozatban mutatta be a hazai közétkeztetés legégetőbb problémáit. Mi pedig többször is megírtuk, hogy néhány helyen (például Szekszárdon és Komáromban) haveri cégek szolgáltatják a menzát, amelyekre több panasz is érkezett.

Friss adatok híján kerestük tehát meg a Nébih-et a sajtónak fenntartott elérhetőségen. Habár az e-mailt többször megnyitották, nem válaszoltak rá, pár nap múlva azonban egy névtelen Facebook posztban  #aNébihválaszol címmel ráleltünk a válaszokra.

A Nébih válasza                    </div>
                                            <div class= Tovább olvasom a teljes cikket   

Mi a reakciód?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow