Hamarosan már nemcsak a telefonunk, hanem az autónk is mindent fog rólunk tudni
Júliustól érkeznek az új kötelező tartozékok az autókba, ami nemcsak az árakra, a magánszféránkra is hatással lesz. Az EU célja, hogy 2050-re a halálos és súlyos sérülések száma a nullához közelítsen, de kérdés, hogy ezt hány adatrögzítő rendszerrel leszünk képesek elérni.
- Milyen adatokat fognak rólunk rögzíteni ezután az újonnan vásárolt autók?
- Ki és mire használhatja fel ezeket?
- Miért kell bárkinek is tudnia, hogy mikor merre járunk, és hány km/órával haladunk?
Az Európai Unió 2019-ben dolgozta át az általános járműbiztonsági rendeletet, a GSR-t, aminek egy jelentős része idén júliustól lép életbe az újonnan eladott autók esetében – írta meg nemrégiben a Portfolio. Számos aktív biztonsági rendszer kötelezővé válik, néhány év múlva pedig újabb intézkedések egészítik ki a listát. Mint például a kötelező alkoholszondához kötött indítási rendszer. Az új szabályokra az EU szerint elsősorban a közúti balesetek megelőzése miatt van szükség, de érdemes tisztában lenni a rendszerek elkerülhetetlen velejáróival is.
Változások
2024. július 7-től minden újonnan forgalomba helyezett autót szériatartozékként fel kell szerelni egy sor olyan műszaki megoldással, amik a már meglévőkön – mint például a blokkolásgátló (ABS) vagy a keréknyomás-ellenőrző rendszer – felül tovább növelhetik a bennük ülők és a körülöttük közlekedők biztonságát.